УВАГА! Захищаємось від коронавірусу!
Для профілактики захворювання слід дотримуватись стандартних рекомендацій:
- часто мийте руки або обробляйте дезінфікуючими засобами;
- під час кашлю та чхання прикривайте рот і ніс паперовою хустинкою. уникайте тісного контакту з усіма, хто має гарячку та кашель;
- якщо маєте підвищену температуру тіла, кашель й утруднене дихання, якнайшвидше зверніться до лікаря та повідомте йому попередньою історією подорожей;
- не споживайте сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.
Джерела з актуальною інформацією щодо випадків захворювання спричинених новим коронавірусом:
Рекомендації ВООЗ для громадськості та професійної спільноти
Сторінка Центру громадського здоров’я України
Сторінка Міністерства охорони здоров’я Україна
Методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання.
У Положенні про дистанційне навчання (далі – Положення), дистанційне навчання визначається як «індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, що відбувається, в основному, за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій» (Положення про дистанційне навчання, наказ МОН України від 25.04.2013 № 466 (із змінами). Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.
Освітній процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах:
- -самостійна робота;
- – навчальні заняття;
- -контрольні роботи.
Лекція, консультація, семінар, урок проводяться з учнями дистанційно у синхронному або асинхронному режимі.
Під час дистанційного навчання використовуються основні елементи:
- дистанційні курси;
- веб-сторінки й сайти;
- електронна пошта;
- форуми й блоги;
- online-чати (Viber, Telegram);
- теле- і відеоконференції;
- віртуальні класні кімнати.
Для забезпечення дистанційного навчання необхідні веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), які можуть містити:
- мультимедійні лекційні матеріали; методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;
- відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;
- практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
- віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
- віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;
- пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів,
тестування з автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем; - електронні бібліотеки чи посилання на них;
- дистанційний курс, що об’єднує зазначені вище веб-ресурси навчальної дисципліни (програми) єдиним педагогічним сценарієм;
- інші ресурси навчального призначення.
НМЦ ПТО у Харківській області для організації роботи із здобувачами професійної освіти рекомендує обирати один або два загальнодоступних ресурси дистанційного навчання. Обрання такої кількості ресурсів не заплутає учнів та дасть їм змогу розібратись з методикою опанування усіх предметів на цьому ресурсі (ресурсах).
Для кожної групи/предмета створити папки або гіперпосилання на навчальний матеріал. Це можуть бути: лекції до уроків, презентації, завдання для здобувачів освіти, посилання на електронні версії підручників та он-лайн уроки (наприклад, канал YouTube), завдання для самостійного практичного виконання, відеоматеріали, тести для контролю навчальних досягнень тощо.
Для організації дистанційної комунікації існує багато безкоштовних і відомих викладачеві Інтернет-платформ.
На сайті НМЦ ПТО у Харківській області було розміщено перелік перевірених та загальнодоступних ресурсів дистанційного навчання.
Корисні посилання на онлайн курси,
які допоможуть вам цікаво та з користю
використати час для себе:
- Платформа takflix.com на час карантину надасть доступ до безкоштовного перегляду нових українських фільмів;
- Онлайн-платформа GIOS пропонує безкоштовне користування платформою для вчителів і їх класів, заведення учнів в систему і технічний супровід. Онлайн-платформа GIOS допоможе самостійно вивчати математику вдома та ефективно покращувати результати: https://gioschool.com/
- Українська освітня платформа Prometheus також пропонує використовувати понад 100 безкоштовних онлайн-курсів (https://prometheus.org.ua/courses-catalog/) для навчання та самоосвіти на час карантину. Серед них і курси з підготовки до ЗНО для школярів, і універсальна база дисциплін, які стануть у нагоді всім, – «Наука повсякденного мислення», «Навчаймося вчитися: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів», «Медіаграмотність: практичні навички», «Фінансовий менеджмент», «Економіка для всіх», «Менеджмент», «Як створити стартап», «Урбаністика: сучасне місто».
- Безкоштовна освітня платформа Khan Academy надає доступ до декількох тисяч безкоштовних мікролекцій з математики, фізики, хімії, історії, фінансів, економіки, біології, мистецтва, комп’ютерних наук тощо. Усі курси розділені на уроки, які можна переглядати незалежно від обраного вами курсу.
- Українська студія онлайн-освіти з безкоштовними курсами, інтерактивними підручниками та спецпроєктами для всіх: від школярів та вчителів до юристів чи економістів. EdEra створює курси різних напрямів: тут і шкільна, і професійна, і громадянська освіта. Для школярів будуть корисними курси з підготовки до ЗНО і вивчення англійської.
- Завдяки Google Arts&Culture ви можете повною мірою насолодитися віртуальними музеями світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art: https://artsandculture.google.com/
- Віденська державна опера, яка тимчасово закрилася через заходи боротьби з коронавірусом, починає безплатно демонструвати свої вистави в режимі онлайн: https://www.staatsoperlive.com/
Платформи для дистанційного навчання
Перелік перевірених та загальнодоступних ресурсів дистанційного навчання:
- Google Classroom – безкоштовний веб-сервіс створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань дистанційним шляхом.
- Zoom.us – сервіс для проведення відеоконференцій і вебінарів.
- Moodle – платформа дистанційного навчання, що вміщує в себе можливість створювати курси, адаптовані під мобільні телефони, можливість відстежувати прогрес студентів і підтримку мультимедіа, проводить інтеграцію доповнень від сторонніх розробників.
- Source LMS – дозволяє не тільки створювати курси і тести, а й управляти процесами дистанційного навчання.
- profiteh.ua – Навчання з питань охорони праці на професійній освіті Зареєструвавшись, слухачі отримують доступ до лекційних матеріалів обраного курсу, а також до контрольних завдань і тестів з перевірки знань.
- Програми для тестування, розробки інтерактивних дидактичних вправ та інше:
- onlinetestpad.com/ua – розробка тестів, опитувань, кросвордів та комплексних завдань з готових матеріалів.
- learningapps.org – можна використати як готові вправи (розділ “Історія України”), так і розробити свої за запропонованим алгоритмом.
- master-test.net – створення тестів, проведення онлайн тестування.
- соціальна мережа Facebook– створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує завдання та посилання на навчальні матеріали.
- Skype, Viber, Telegram – online спілкування.
- YouTube – популярний відеохостинг, що надає послуги з безкоштовного розміщення відеоматеріалів (відеоуроки).
- naurok.com.ua – розробки уроків по загальноосвітнім предметам.
- Prometheus – 100 безкоштовних онлайн-курсів для ефективного дистанційного навчання.
- iLearn – безкоштовна гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО та для всіх, хто бажає навчатися.
- znaniya.znonline.org – ресурс як для учнів, так і для викладачів: підготовка до ЗНО із матеріалами та завданнями.