УВАГА! Захищаємось від коронавірусу!

Для профілактики захворювання слід дотримуватись стандартних рекомендацій:

  • часто мийте руки або обробляйте дезінфікуючими засобами;
  • під час кашлю та чхання прикривайте рот і ніс паперовою хустинкою. уникайте тісного контакту з усіма, хто має гарячку та кашель;
  • якщо маєте підвищену температуру тіла, кашель й утруднене дихання, якнайшвидше зверніться до лікаря та повідомте йому попередньою історією подорожей;
  • не споживайте сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.

Джерела з актуальною інформацією щодо випадків захворювання спричинених новим коронавірусом:

Рекомендації ВООЗ для громадськості та професійної спільноти

Сторінка Центру громадського здоров’я України

Сторінка Міністерства охорони здоров’я Україна

Методичні рекомендації  щодо організації дистанційного навчання.

          У Положенні про дистанційне навчання (далі – Положення), дистанційне навчання визначається як «індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, що відбувається, в основному, за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій» (Положення про дистанційне навчання, наказ МОН України від 25.04.2013 № 466 (із змінами). Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13.

Освітній процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах:

  • -самостійна робота;
  • – навчальні заняття;
  • -контрольні роботи.

Лекція, консультація, семінар, урок проводяться з учнями дистанційно у синхронному або асинхронному режимі.

Під час дистанційного навчання використовуються основні елементи:

  • дистанційні курси;
  • веб-сторінки й сайти;
  • електронна пошта;
  • форуми й блоги;
  • online-чати (Viber, Telegram);
  • теле- і відеоконференції;
  • віртуальні класні кімнати.

 Для забезпечення дистанційного навчання необхідні веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), які можуть містити:

  • мультимедійні лекційні матеріали; методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;
  • відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;
  • практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
  • віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
  • віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;
  • пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів,
    тестування з автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем;
  • електронні бібліотеки чи посилання на них;
  • дистанційний курс, що об’єднує зазначені вище веб-ресурси навчальної дисципліни (програми) єдиним педагогічним сценарієм;
  • інші ресурси навчального призначення.

НМЦ ПТО у Харківській області для організації роботи із здобувачами професійної освіти рекомендує обирати один або два загальнодоступних ресурси дистанційного навчання. Обрання такої кількості ресурсів не заплутає учнів та дасть їм змогу розібратись з методикою опанування усіх предметів на цьому ресурсі (ресурсах).

Для кожної групи/предмета створити папки або гіперпосилання на навчальний матеріал. Це можуть бути: лекції до уроків, презентації, завдання для здобувачів освіти, посилання на електронні версії підручників та он-лайн уроки (наприклад, канал YouTube), завдання для самостійного практичного виконання, відеоматеріали, тести для контролю навчальних досягнень тощо.

Для організації дистанційної комунікації існує багато безкоштовних і відомих викладачеві Інтернет-платформ.

На сайті НМЦ ПТО у Харківській області було розміщено перелік перевірених та загальнодоступних ресурсів дистанційного навчання.

Корисні посилання на онлайн курси,
 які допоможуть вам цікаво та з користю 
використати час для себе:

  • Платформа takflix.com на час карантину надасть доступ до безкоштовного перегляду нових українських фільмів;
  • Онлайн-платформа GIOS пропонує безкоштовне користування платформою для вчителів і їх класів, заведення учнів в систему і технічний супровід. Онлайн-платформа GIOS допоможе самостійно вивчати математику вдома та ефективно покращувати результати: https://gioschool.com/
  • Українська освітня платформа Prometheus також пропонує використовувати понад 100 безкоштовних онлайн-курсів (https://prometheus.org.ua/courses-catalog/) для навчання та самоосвіти на час карантину. Серед них і курси з підготовки до ЗНО для школярів, і універсальна база дисциплін, які стануть у нагоді всім, – «Наука повсякденного мислення», «Навчаймося вчитися: Потужні розумові інструменти для опанування складних предметів», «Медіаграмотність: практичні навички», «Фінансовий менеджмент», «Економіка для всіх», «Менеджмент», «Як створити стартап», «Урбаністика: сучасне місто».
  • Безкоштовна освітня платформа Khan Academy надає доступ до декількох тисяч безкоштовних мікролекцій з математики, фізики, хімії, історії, фінансів, економіки, біології, мистецтва, комп’ютерних наук тощо. Усі курси розділені на уроки, які можна переглядати незалежно від обраного вами курсу.
  • Українська студія онлайн-освіти з безкоштовними курсами, інтерактивними підручниками та спецпроєктами для всіх: від школярів та вчителів до юристів чи економістів. EdEra створює курси різних напрямів: тут і шкільна, і професійна, і громадянська освіта. Для школярів будуть корисними курси з підготовки до ЗНО і вивчення англійської.
  • Завдяки Google Arts&Culture ви можете повною мірою насолодитися віртуальними музеями світу, відвідати Помпеї за допомогою VR і познайомитися з contemporary art: https://artsandculture.google.com/
  • Віденська державна опера, яка тимчасово закрилася через заходи боротьби з коронавірусом, починає безплатно демонструвати свої вистави в режимі онлайн: https://www.staatsoperlive.com/

Платформи для дистанційного навчання

Перелік перевірених та загальнодоступних ресурсів дистанційного навчання:

  1. Google Classroom – безкоштовний веб-сервіс створений Google для навчальних закладів з метою спрощення створення, поширення і класифікації завдань дистанційним шляхом.
  2. Zoom.us – сервіс для проведення відеоконференцій і вебінарів.
  3. Moodle – платформа дистанційного навчання, що вміщує в себе можливість створювати курси, адаптовані під мобільні телефони, можливість відстежувати прогрес студентів і підтримку мультимедіа, проводить інтеграцію доповнень від сторонніх розробників.
  4. Source LMS – дозволяє не тільки створювати курси і тести, а й управляти процесами дистанційного навчання.
  5. profiteh.ua – Навчання з питань охорони праці на професійній освіті Зареєструвавшись, слухачі отримують доступ до лекційних матеріалів обраного курсу, а також до контрольних завдань і тестів з перевірки знань.
  6. Програми для тестування, розробки інтерактивних дидактичних вправ та інше:
    • onlinetestpad.com/ua – розробка тестів, опитувань, кросвордів та комплексних завдань з готових матеріалів.
    • learningapps.org – можна використати як готові вправи (розділ “Історія України”), так і розробити свої за запропонованим алгоритмом.
    • master-test.net – створення тестів, проведення онлайн тестування.
  7. соціальна мережа Facebook– створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує завдання та посилання на навчальні матеріали.
  8. Skype, Viber, Telegram – online спілкування.
  9. YouTube – популярний відеохостинг, що надає послуги з безкоштовного розміщення відеоматеріалів (відеоуроки).
  10. naurok.com.ua – розробки уроків по загальноосвітнім предметам.
  11. Prometheus – 100 безкоштовних онлайн-курсів для ефективного дистанційного навчання.
  12. iLearn – безкоштовна гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО та для всіх, хто бажає навчатися.
  13. znaniya.znonline.org ­– ресурс як для учнів, так і для викладачів: підготовка до ЗНО із матеріалами та завданнями.